WordPress | Οδηγός για αρχάριους part 1

WORDPRESS

Οδηγός για αρχάριους

1. Αγόρασε το "οικόπεδο" (server) που θα κατασκευάσεις το "σπίτι" (ιστοσελίδα).

Στην πραγματικότητα “ενοικιάζουμε” τον server (οικόπεδο) που θα κατασκευάσουμε την ιστοσελίδα μας, έτσι μιλάμε για το πιο απαραίτητο πρώτο βήμα για να ξεκινήσουμε.Στο διαδίκτυο υπάρχουν πάρα πολλές εταιρίες που παρέχουν υπηρεσίες πακέτων φιλοξενίας (web hosting). Τα πακέτα φιλοξενίας διαφέρουν ως προς την παροχή υπηρεσιών τους. Υπάρχουν πακέτα με χαμηλό κόστος για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας, οπού οι ταχύτητες των server είναι πιο περιορισμένες και υπάρχουν πακέτα φιλοξενίας με απίστευτα μεγάλες δυνατότητες, για ιστοσελίδες με μεγάλες απαιτήσεις.

Έτσι πριν την αγορά ενός πακέτου φιλοξενίας, θα πρέπει να εξετάσουμε τις ανάγκες μας και το σκοπό για τον οποίο θέλουμε να κατασκευάσουμε μια ιστοσελίδα. Αν για παράδειγμα οι απαιτήσεις μας περιορίζονται στην κατασκευή ενός blog, ένα απλό πακέτο φιλοξενίας με χαμηλό κόστος είναι αρκετό. Αν πάλι μιλάμε για κατασκευή πχ. ενός ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop), η πρώτη επιλογή σίγουρα δεν θα μας βοηθήσει, οπότε θα πρέπει να προχωρήσουμε στην αγορά ενός πακέτου με περισσότερες δυνατότητες.

2. Domain name, η διεύθυνση της ιστοσελίδας σου.

Όπως κάθε σπίτι έτσι και η ιστοσελίδα μας θα πρέπει να έχει μια διεύθυνση, ώστε να μπορεί κάποιος να μας βρει. Στην περίπτωση της ιστοσελίδας μας αυτό ονομάζεται “Domain name” και η αγορά του γίνεται από τις αντίστοιχες εταιρίες που παρέχουν τα πακέτα φιλοξενίας. Δε σημαίνει ότι αγοράζοντας το πακέτο φιλοξενίας μας στην “Α” εταιρία, είμαστε υποχρεωμένοι να αγοράσουμε και το Domain name μας στην ίδια, αντιθέτως έχουμε την δυνατότητα να κάνουμε την αγορά είτε του “Wed hosting”, είτε του “Domain name” σε διαφορετικές εταιρίες.

Τα Domain name έχουν καταλήξεις της μορφής .gr .com .eu κλπ.
Αυτό που πρέπει να προσέξουμε κατά την αγορά ενός Domain name είναι:
1. Να μην περιέχει περίπλοκους χαρακτήρες, ώστε να είναι εύχρηστο από όσους μας αναζητούν στο διαδίκτυο.
2. Να μην είναι μακροσκελές για τον ίδιο λόγο με τον πρώτο αλλά και γιατί κάνουμε πιο δύσκολο το έργο των μηχανών αναζήτησης.
3. Αν μιλάμε για το εμπορικό όνομα μιας επιχείρησης (Brand name), θα είναι αυτό με το οποίο θα συστηθούμε στο κοινό μας, οπότε θα πρέπει να είμαστε σίγουροι και να έχουμε στο μυαλό μας ότι το να αναπτύξουμε αξιοπιστία και εμπιστοσύνη με το κοινό μας δεν μπορεί εύκολα να επαναπροσδιοριστεί απλά με την αλλαγή ενός ονόματος.

3. Επιλογή πλατφόρμας, "βάζοντας τα θεμέλια".

Σε αυτό το βήμα θα μιλήσουμε για την κατασκευή των θεμελίων ώστε να συνεχίσουμε με το σκελετό. Κάποτε η κατασκευή της ιστοσελίδας ήταν δουλειά και μόνον των προγραμματιστών (Web Developer) και απαιτούσε πολύ χρόνο αλλά και χρήμα. Σήμερα τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά και πιο “εύκολα”.

Εφόσον είναι πολλές οι πλατφόρμες ανοιχτού κώδικα πάνω στις οποίες μπορεί να δουλέψει κι ένας μέσος χρήστης. Ενδεικτικά μιλάμε για το WordPress, Joomla, Magento, OpenCart, Frontpage κ.α.

Σε κάθε περίπτωση η κάθε πλατφόρμα έχει τα θετικά κι αρνητικά της και τους αντίστοιχους οπαδούς ή εχθρούς. Το WordPress είναι η πλέον διαδεδομένη πλατφόρμα με εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Θεωρείτε από τις πιο εύχρηστες και φιλικές στους χρήστες. Έτσι στα προ-απαιτούμενα για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας η εγκατάσταση του WordPress θα είναι το πλέον βασικό σας εργαλείο για τα ξεκινήσετε.

4. Εισάγοντας ένα θέμα

Ήρθε η ώρα να επιλέξεις την εμφάνιση, το style ή αλλιώς την βασική αισθητική που θέλεις να έχει η ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Η επιλογή και εγκατάσταση ενός θέματος εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, είτε μιλάμε για τη χρήση δωρεάν εκδόσεων, είτε τις εκδόσεις επί πληρωμή.

Περίπτωση Νο1 : Αν δουλέψεις την κατασκευή του site σου με μια δωρεάν έκδοση θέματος, τότε φρόντισε να επιλέξεις το σωστό θέμα. Εκείνο που σου παρέχει τις περισσότερες δυνατότητες προσαρμογής, ώστε να προσεγγίσεις το τελικό αποτέλεσμα που επιθυμείς. Φυσικά η επι πληρωμή έκδοση σου δίνει το 100% των δυνατοτήτων του θέματος.

Περίπτωση Νο2 : Αν επιπλέον πρόκειται στην ιστοσελίδα να προσθέσεις και το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησής σου, τότε αυτό το κριτήριο πρέπει να το λάβεις σοβαρά υπόψιν και το θέμα να έχει την δυνατότητα να υποστηρίζει την κατασκευή eShop.
Σε κάθε περίπτωση πάντα υπάρχει τρόπος προσαρμογής ή αλλαγής σε ορισμένες ρυθμίσεις.

5. Πρόσθετα (plugins), "χτίζοντας"

Τα πρόσθετα θα σε βοηθήσουν χρησιμοποιώντας τα, να δημιουργήσεις από το περιεχόμενο της σελίδας σου και την εμφάνιση, μέχρι τα αντίγραφα ασφαλείας και την εξασφάλιση της ασφάλειας του ιστοτόπου σου στο διαδίκτυο.

Πιο απλά τα πρόσθετα (plugins), είναι σαν τις εφαρμογές που πρέπει να εγκαταστήσουμε σ’ ένα καινούριο κινητό τηλέφωνο. Αν για παράδειγμα θέλουμε να επικοινωνήσουμε μέσω του viber, messeger, skype ή μέσα από τους προσωπικούς μας λογαριασμούς στα social media, τότε πρέπει να εγκαταστήσουμε τις αντίστοιχες εφαρμογές.

Έτσι και τα πρόσθετα (plugins) είναι εφαρμογές που τις εγκαθιστούμε στο WordPress και τις ρυθμίζουμε ανάλογα. Μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε και αυτά είτε στην δωρεάν, είτε στην επί πληρωμή έκδοσή τους. Βέβαια η επιλογή και ο αριθμός των πρόσθετων (plugins) που θα χρησιμοποιήσουμε πρέπει να γίνεται με προσοχή και χωρίς υπερβολές.

Σεμινάριο WordPress

Δημιουργία Κατασκευής ιστοσελίδας και e-shop

Σεμινάριο Κατασκευής ιστοσελίδας

11 σκέψεις για το “WordPress | Οδηγός για αρχάριους part 1”

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *